Umawianie pacjentów na wizytę.
Zajmujemy się głównie leczeniem wcześniej zaplanowanym i umówionym z pacjentem. Na każdą wizytę pacjent powinien się zapisać z wyprzedzeniem. Pacjenci zapisywani są
na dany dzień i na konkretną godzinę. Osoba zapisująca może poprosić Państwa o podanie celu wizyty by ocenić ile czasu zarezerwować na wizytę. Na standardową wizytę przeznaczamy 30 minut a na wizytę endodontyczną (leczenie kanałowe) lub protetyczną nawet do 120 minut. Na zabiegi z chirurgii stomatologicznej umawiamy indywidualnie najczęściej po wcześniejszej konsultacji stomatologicznej. Pomiędzy przyjmowanymi pacjentami wymagane są 5 minutowe przerwy potrzebne do zdezynfekowania stanowiska pracy. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Jeżeli w danym dniu znajduje się „wolne okienko”
to wtedy możemy przyjąć niezaplanowanego Pacjenta. W przypadku dużych luk czasowych zastrzegamy sobie kontakt telefoniczny z Pacjentem w celu ewentualnych przesunięć by móc najefektywniej wykorzystać godziny przyjęć Pacjentów.
Pierwsza wizyta.
Na pierwszej wizycie przeprowadzamy wywiad ogólny oraz badanie przedmiotowe
i podmiotowe wraz z wykonaniem diagramu stanu uzębienia. Cennik oraz niniejszy Regulamin dostępne są do wglądu w gabinecie stomatologicznym oraz na stronie internetowej.. Po konsultacji stomatologicznej lekarz wraz z Pacjentem ustala plan leczenia
i ewentualnie wstępny kosztorys. W niektórych przypadkach Pacjenci proszeni są
o podpisanie np. zgody na dane leczenie czy potwierdzenie braku zastrzeżeń co do jakości otrzymanego produktu. W przypadku planowanego leczenia protetycznego konieczne będzie wpłacenie przez pacjenta zaliczki w wysokości 50% całkowitej wartości uzupełnienia protetycznego.
Kolejność przyjmowania pacjentów.
Bezwzględne pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. Staramy się robić wszystko, aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi się przedłużają. Dlatego prosimy, aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkuminutowych opóźnień. Oprócz wykonania zaplanowanych na dany dzień zabiegów staramy się przyjąć wszystkich pacjentów a w szczególności z powikłaniami bólowymi powstałymi w trakcie aktualnie prowadzonego w naszym gabinecie leczenia (kanałowego, protetycznego lub chirurgicznego).Jeżeli brak jest możliwości przyjęcia Pacjenta w dniu zgłoszenia zapisujemy taką osobę na najbliższy możliwy termin a w przypadkach wymagających pilnej interwencji lekarskiej kierujemy na ostry dyżur stomatologiczny gdzie zostanie udzielona doraźna pomoc.
Odwoływanie wizyt.
W interesie pacjenta jest powiadomienie gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty, albowiem opłata za nieodwołanie wizyty i zarezerwowany bez potrzeby czas lekarza wynosi 50,00 PLN za każde 30 minut. Odwołania przyjmujemy telefonicznie, sms`em lub mailowo na adres stomadent.lodz@o2.pl. Trzy nieodwołane wizyty lub odwołane na krótko przed wizytą skutkują wypisaniem z listy naszych Pacjentów. Takiego Pacjenta więcej nie umawiamy
na wizyty. Wcześniejsze odwołanie wizyty da nam szansę w tym czasie przyjąć Pacjenta z bólem, który nagle potrzebuje pomocy, a takim Pacjentem może być każdy z nas.
Spóźnienia na wizytę.
Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent.
Rękojmia.
W trosce o dobro każdego Pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych powodujących m.in. zmianę koloru
- używa płukanek do jamy ustnej powodującej przebarwienia
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia mniej więcej 2 razy w roku (z tolerancją 2 miesięcy)
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
- samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
- uszkodził protezę poza jamą ustną
Powikłania.
Przed zaplanowaniem leczenia stomatologicznego pacjent musi być świadomy, że mimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia dochodzi czasami do niechcianych
i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak:
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających
- szczękościsk
- pęknięcie, złamanie zęba
- obrzęk, ropień, krwiak
- krwawienie po zabiegu chirurgicznym
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie
- reakcja alergiczna na zastosowane leki
- zaostrzenie współistniejących schorzeń
Wystąpienie powikłań może spowodować u Pacjenta między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem
- konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży
- problemy natury estetycznej
- problemy z jedzeniem i mówieniem
- nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe
- nieplanowaną ekstrakcję zęba i leczenie protetyczne
Chociaż większość z wymienionych powikłań szybko mija bez śladu nie należy planować wizyty u dentysty tuż przed ważnymi wydarzeniami takimi jak wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.
Zasady przyjmowania pacjentów ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w naszym gabinecie z niewielkimi korektami od 2006 roku.
Dobrze zorganizowana praca daje możliwość wykonywania świadczeń stomatologicznych
na poziomie satysfakcjonującym w najwyższym stopniu zarówno Pacjenta jak i cały personel gabinetu.
Zapraszamy !